loading...
علم و فناوری
امیرحسین سلطانی بازدید : 32 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نظرتان درباره خانه‌های هوشمند که همه وسایل آن‌ها تنها با یک گوشی هوشمند کنترل می‌شوند چیست؟ در این نوشته قرار است با روش‌های هوشمند سازی خانه‌ها آشنا شویم. از قفل‌های دیجیتال هوشمند تا یخچال هوشمند و.. . با ما همراه باشید تا شما را در رسیدن به یک خانه هوشمند کمک کنیم.

برای هوشمند سازی خانه‌ها باید چه کارهایی انجام داد؟

در گذشته‌های نه‌چندان دور، خانه‌های لوکس با مساحت بالا، مبلمان لوکس و ابزار گران‌قیمت تعریف می‌شدند. اما امروزه با تغییرات زیادی که تکنولوژی در زندگی ایجاد کرده است، تعریف خانه‌های لوکس و شیک کاملا عوض شده است. امروزه خانه‌های مدرن بیشتر با مشخصه هوشمند سازی و مدیریت هوشمند تعریف می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانه ای هوشمند وارد سایت یوکا شوید.

اما برای اینکه خانه‌هایمان هوشمند شوند، باید چه کارهایی انجام دهیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

هدف از هوشمند سازی ساختمان چیست؟

شعار اصلی هوشمند سازی ساختمان مبتنی بر این است که فناوری در خدمت زندگی ما باشد، نه اینکه ما در خدمت فناوری!!! در این راستا به جراًت می توان ادعا کرد که کلمه خانه هوشمند، خاص ترین و متفاوت ترین تجربه ای است که مردم تا به حال ازارتباط با تکنولوژی لمس کرده اند. البته درمورد ساختمان هوشمند تعریف ها، برداشت ها و استنباط های بیشماری نیزمطرح شده است که خیلی هم مورد قبول و قابل توجه است.

مانند بسیاری از شرکت های خودروسازی که هریک از آنها، تعریف خاص خود را در مورد محصولی که تولید نموده اند دارند، که حتما منشا این تفاوت، مربوط به اولویت بندی های آنهاست.
فاکتورهایی نظیر، شتاب، حداکثرسرعت، استحکام بدنه، کیفیت بالای قطعات و… که در تمام شرکت ها به یک شکل طبقه بندی نمی شوند و یا بازهم ازاین دست می توان به ارزش ها و یا معیارهای کمپانی های بزرگ تولید تلفن های هوشمند اشاره نمود که هر یک از آنها استنباط و هدف منحصر به فرد خود را در این صنعت دنبال می کنند.


منبع:

https://ddlock.net/%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

امیرحسین سلطانی بازدید : 30 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
اگر بخواهیم در یک جمله به توصیف قفل هوشمند بپردازیم می‌توان گفت قفل هوشمند مدرن ترین نوع قفل‌های مسکونی و اداری است که روش‌های بازگشایی همچون اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور و کارت، جایگزین کلیدهای دردسرساز شده است. این اتفاق سبب شده است تا امنیت به طرز شگفت آوری افزایش پیدا کند و نقاط ضعف قفل‌های کلیدی به طور کامل پوشش یابد.
برای خرید قفل هوشمند کلیک کنید.
قفل هوشمند دارای انواع مختلفی است که اصلیترین انواع آن قفل هوشمند اثر انگشتی، قفل هوشمند تشخیص چهره، قفل هوشمند کارتی، قفل هوشمند رمزی و قفل هوشمند چندکاره می‌باشد.
مزایای استفاده از قفل هوشمند
یکی از چالش‌های رایج برای قفل‌های معمولی، مشکل باز ماندن بی دلیل درب ورودی در زمان برگزاری مراسم‌های مختلف است. در صورت استفاده از یک قفل هوشمند، در چنین شرایطی به راحتی می‌توان یک رمز موقت برای قفل تعیین نموده و آن را از قبل به میهمانان دعوت شده اطلاع دهید. بدین ترتیب دیگر نیازی به باز ماندن مداوم درب نبوده و پس از پایان مراسم نیز به راحتی رمز موقت غیرفعال می‌شود.
منبع:
امیرحسین سلطانی بازدید : 24 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

یکی دیگر از جذاب‌ترین گجت‌های هوشمند،چشمی دیجیتال درباست. چشمی هوشمند گجتی است که روی درب منزل شما نصب می‌شود و کنترل رفت‌وآمد پشت در منزلتان را به عهده می‌گیرد. دیگر نیاز ندارید برای مدیریت رفت‌وآمد، تا کمتر از پنجره بیرون بروید! جذاب نیست؟

برای خرید چشمی درب دیجیتال وارد سایت یوکا شوید.

چشمی دیجیتالبه شما این امکان را خواهد داد که تصویر هر کسی که پشت منزلتان است را ببینید، حتی زمانی که در خانه نیستید. از طرفی اطلاعات ورود و خروج به منزلتان را به نرم‌افزار مدیریت هوشمند منزلتان ارسال می‌کند و شما قادر خواهید بود از رفت‌وآمد پشت درخانه باخبر شوید.

 

امروزه انسان ها بدنبال آرامش و رفاه می باشند ، و با مشغله ای که برای افراد وجود دارد چشمی دیجیتال با ثبت و ضبط تصاویر می تواند امنیت را تضمین کند. نصیب چشمی دیجیتال به همراه قفل های هوشمند براحتی انجام می شود.

 

مزایای چشمی دیجیتال نسبت به چشمی ساده :

در چشمی های دیجیتال امکان دید نسبت به چشمی معمولی بازتر می باشد.

در چشمی دیجیتال تصاویر غیر قابل وضوح و نامفهوم کاملا تشخیص داده می شود.

اگر امکان مشاهده برای سالمندان و کودکان فراهم نباشد ، بدلیل وجود مانیتور براحتی می توانند با استفاده از چشمی های دیجیتال پشت درب را مشاهده کنند.

کیفیت چشمی های دیجیتال نسبت به چشمی ساده مطلوب تر می باشد.
چشمی دیجیتال دارای مادون قرمز می باشد، امکان دید در شب را برای افراد فراهم می کند.
هنگام نصب نیازی به سیم کشی و برق ندارد.
اگر باتری تمام شود هشدار می دهد. براحتی می توان چشمی را شارژ کرد.

 

منبع:

 

https://ddlock.net/%da%86%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%a8-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/

امیرحسین سلطانی بازدید : 25 جمعه 27 فروردین 1400 نظرات (0)

مشخصا این روزها با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف ، این تکنولوژی مدرن به دنیای قفل ها هم راه پیدا کرد و به این شکل قفل هوشمند به بازار عرضه شد . مشخصا همه ما از دردسرهای قفل های کلیدی و عدم امنیت آنها در این روزها که هر سارقی شاه کلید دارد و یا به راحتی با ابزارهای خاصی می تواند قفل کلیدی را باز کند اطلاع داریم و قعا همگی دوست داریم در محلی زندگی کنیم یا کار کنیم که مطمئن باشیم امنیت بالایی دارد و خطری ما را تهدید نمی کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قفل هوشمند کلیک کنید.

مقایسه امنیت قفل هوشمند با قفل کلیدی قدیمی

سیستم امنیتی ضد شوک

در قفل الکترونیکی قدیمی تر سارقین می توانستند با اعمال ولتاژهای غیر مجاز می توانستند قفل را غیر فعال کنند و به داخل نفوذ کنند . اما در قفل هوشمند جدید تر سیستم ضد شوک این راه ورود را هم سد میکند و با اعمال ولتاژ چند دقیقه قفل را غیر فعال میکند تا امکان ورود و خروج نباشد .

سیستم امنیت ضد سرقت

در قفل هوشمند با وجود سیستم ضد سرقت در صورتی که فردی قصد ورود غیر مجاز را داشته باشد و یا بخواهد از طریق کارتی نامعتبر وارد شود.

علاوه بر این یکی از راه هایی که سارقین از آنها استفاده میکنند که بتوانند به یک محل وارد شوند این است که به قفل یا درب آسیب بزنند و آن را تخریب کنند . اما در یک قفل کارتی هوشمند که دارای سیستم ضد سرقت است با ضربه زدن به قفل آلارم قفل شروع به فعالیت میکند و به همین خاطر اگر سارقی قصد ورود به این شکل را به منزل یا محل کار شما را داشته باشد راه ورود او سد میشود.

منیع:

https://ddlock.net/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

امیرحسین سلطانی بازدید : 28 جمعه 27 فروردین 1400 نظرات (0)

از انواع قفل الکترونیکی می توان به قفل هتلی اشاره نمود. قفل های هتلی در اشکال ، اندازه و رنگ های مختلف عرضه می شوند که معمولا از کارت برای باز کردن این قفل ها استفاده می شود.

برای اشنایی با قفل هتلی کلیک کنید.

منبع تغذیه قفل هتلی ۴ باتری قلمی است که معمولا تا یک سال می توان از آن استفاده نمود. اما آنچه سبب محبوبیت این دسته قفل ها در میان صاحبان هتل ها شده است امکانات مدیریتی آن است.

بخش های مختلف یک قفل هتلی

  • یکی از بخش های قفل هتلی ، مغزی داخلی آن می باشد که در اندازه های مختلف و طبق استادنداردهای روز دنیا عرضه می شود.
  • بخش دیگر قفل هتلی برد الکترونیکی آن است که پردازش اطلاعات و کنترل مغزی را بر عهده دارد.

قفل کارتی هتلی به صورت آنلاین و آفلاین ارائه شده اند که در کنترل حضور  افراد حاضر در هتل توسط مدیران و … با یکدیگر تفاوت دارند. می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره انواع قفل هتلی با ما در تماس باشید.

کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما و مشاوره برای انتخاب بهترین قفل دیجیتال متناسب با نیاز تان می باشند.

منبع:

https://ddlock.net/%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d8%aa%d9%84%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 39 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

شاید بتوان گفت استفاده از قفل های هوشمند، بهتربن راه برای محافظت از خانه و در عین حال خلاص شدن از شر نگهداری دسته کلیدهایی است که یا جا می‌مانند یا جا می‌گیرند. با استفاده از قفل های هوشمند که قابلیت اتصال بین گوشی هوشمند و قفل در آنها امکان پذیر است.

بدون توجه به این‌که شما در چه نقطه ای از جهان هستید، به راحتی می‌توانید هر زمان که قفل اجازه ورود را به کسی صادر می‌کند مطلع شوید و خیال خود را از بابت امنیت خانه راحت کنید. علاوه بر این‌ها، با افزایش تنوع محصولات در این حوزه، شما می‌توانید آنها را با توجه به نیاز یا سلیقه خود تهیه کنید.

برای خرید قفل هوشمند کلیک کنید.

قفل های هوشمند بلوتوثی

بسیاری از قفل‌های هوشمند  با استفاده از تلفن همراه، افراد را شناسایی می کنند. این نوع از قفل های هوشمند درب، با گوشی های هوشمند آیفون و برخی از گوشی های اندرویدی سازگاری دارند. قفل‌های هوشمند بلوتوثی با استفاده از بلوتوث و یک اپلیکیشن مخصوص که در آن همه کسانی که اجازه ورود به خانه را دارند،ثبت شده است، شما را شناسایی می‌کند.

قفل های هوشمند صوتی

این نوع قفل ها علاوه بر اینکه تمامی امکانات سایر قفل های هوشمند را دارا هستند امکان پیروی از دستورات صوتی را نیز دارند. کاربرد این قابلیت زمانی مشخص می‌شود که شما با دست پر به خانه رسیده‌اید و می‌توانید به کمک دستیار صوتی تلفن همراه، به قفل دستور باز شدن بدهید..

منبع:

https://ddlock.net/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

امیرحسین سلطانی بازدید : 39 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

اگر به چند سال قبل باز گردیم، همیشه برای نگهداری از وسایلمان چه در اتاق هتل یا چه در کمد استخر، نیاز به آویزان کردن کلید به دستمان داشتیم. کلیدهایی که عموماً بزرگ و زمخت بودند و به راحتی می‌توانستند گم شوند؛ اما به لطف پیشرفت تکنولوژی جای این قفل سنتی در استخر و هتل را قفل الکترونیکی گرفت.

قفل الکترونیکی به روی درب‌های کمد باشگاهی و استخر خیال ما را برای باز و بسته کردن راحت کرده است. تصور اینکه چگونه با دست پر از وسایل ورزشی بخواهیم درب کمد را باز و بسته کنیم همیشه آزاردهنده بود. با وجود قفل هتلی علاوه بر راحتی در باز و بسته شدن در امنیت وسایلمان هم تأمین می‌شود. گذشته از این موارد، زیبایی ظاهری که کلید الکترونیکی دارد اصلاً قابل مقایسه با کلیدهای سنتی نیست.

همانند استخر و باشگاه، هتل‌ها هم نیاز به حفظ امنیت و تأمین آسایش مسافران دارند. این قفل ها یا عنوان مرسوم‌تر آن قفل هتلی بسیاری از نیازهای هتلداران و دارندگان اقامتگاه‌ها را برطرف کرده است.

با وجود این قفل ها شما دیگر نیازی به فراهم کردن کلید فیزیکی برای هر اتاق نیستند. علاوه بر این، درصورتی‌که مسافران شما کلید الکترونیکی خودشان را گم کنند، شما می‌توانید در کسری از دقیقه درب را به روی آن‌ها باز کنید.

نکته جالب توجه در مورد قفل ها غیرقابل کپی شدن کلید آن‌ها توسط دیگران است. برخلاف کلید سنتی که به راحتی می‌توانید نمونه‌ای از آن را بسازید، هیچ کس به جز هتلداران نمی‌توانند برای شما کارت ورود به اتاق دارای قفل کارتی را صادر کند.

برای اشنایی با قفل های هوشمند کلیک کنید.

منبع:

https://ddlock.net/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 34 جمعه 20 فروردین 1400 نظرات (0)

لوکس و شیک بودن مکان‌های خدماتی و تفریحی علاوه بر نمای ظاهری آن‌ها به امکاناتی که مشتریان از آن استفاده می‌کنند هم مربوط است. از جمله خواسته‌های مشتریان در مواجهه با مکان‌هایی به مانند استخر، باشگاه و هتل تأمین امنیت وسایلی که به طور موقت در اتاق یا کمد گذاشته می‌شوند، است. که با استفاده از انواع مختلف قفل های الکترونیکی و قفل کارتی میتوان این امنیت را به طور کامل را برآورده کرد.

مشکل بزرگی که مسافران هتل با درب اتاق‌های خود دارند، باز و بسته کردن آن‌ها با دست پر از وسایل و همچنین فراموشی کلید پشت درب است. برای ایجاد حس بهتر در مسافرانی که قرار است در اقامتگاه شما اسکان داشته باشند.

برای خرید قفل کارتی وارد سایت یوکا شوید.

توصیه می‌شود از قفل کارتی استفاده کنید. قفل کارتی علاوه بر امنیت بالا دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی است.

شما به عنوان خدمات دهنده در هتل یا مکان‌های عمومی همانند استخر یا باشگاه دیگر نیازی ندارید که برای هر اتاق یا کمد کلیدهای فیزیکی تکثیر کنید و آن را به دست مشتریان خود بدهید. قفل‌های کارتی یا قفل الکترونیکی دارای تراشه‌هایی قابل برنامه‌ریزی هستند که در لحظه می‌تواند توسط اپراتور برای باز و بسته کردن درب مشخصی برنامه‌ریزی شود.

منبع:

https://ddlock.net/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d9%82%d9%81%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 27 جمعه 20 فروردین 1400 نظرات (0)

برخي مزاياي قفل الكترونيكي قفل هاي الكترونيكي راحت تر هستند

بسياري از شركت ها، ماشين دارها و برخي خانه دارها ترجيح مي دهند تا از قفل الكترونيكي براي منزل خود استفاده كنند تا آسايش بيش تري داشته باشند. به جاي اينكه كليد هاي خود را به كسي بدهيد مي توانيد از رمز ورود استفاده كنيد. شما مي توانيد ديگر هيچ كليدي با خود حمل نكنيد و نگران تعويض يا ساخت كليد نباشيد و به جاي اين كارها سيستم دسترسي خود را آسان تر كنيد.

برای اشنایی با قفل الکترونیکیکلیک کنید.

عیب قفل الکترونیکیقفل های الکتریکی هم خطا دارند

با اینکه شما دیگر نیازی به کلید ندارید باز هم بعضی افراد رمز ورود خود را فراموش می کنند. شما می توانید این مشکل ها را با کمک یک قفل ساز حرفه ای در اسرع وقت بر طرف کنید. هم چنین، قفل های الکتریکی در هنگام قطع برق ممکن است خوب عمل نکنند (با اینکه راه هایی برای غلبه بر این مشکل طراحی شده است).

قفل هاي الكتريكي معمولا به سيستم امنيتي هم مجهز هستند

براي افرادي كه بايد به يك ساختمان دسترسي داشته باشند، قفل هاي هوشمند شيوه ي بهتري براي كنترل دسترسي است. علاوه بر اين، بسياري از افراد قفل هاي الكتريكي را با سيستم امنيتي تركيب مي كنند و آژير آنها در مواقع دزدي و ورود به منزل به صدا در مي آيد تا امنيت بالاتري داشته باشد.

منبع:

https://ddlock.net/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

امیرحسین سلطانی بازدید : 31 جمعه 20 فروردین 1400 نظرات (0)

امروزه مسئله امنیت در هتل ها به یکی از مهمترین مسائل تبدیل شده است، به اسن دلیل که در گذشته به دلیل سیستم امنیتی پایین قفل های مکانیکی درزدی و گم شدن اشیا در هتل ها بسیار رایج بود. امروزه استفاده از انواع قفل الکترونیکی مانند قفل کارتی و قفل هتلی در تقریبا تمام هتل ها امنیت مسافران را تضمین کرده است.

اما شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که به چه دلیل امنیت قفل کارتی و هتلی بیشتر از قفل های مکانیکی است؟ و این قفل ها چه ویژگی هایی دارند که باعث شده تمامی هتلداران به سمت استفاده از این قفل ها کشیده شوند؟

برای اشنایی با قفل های هتلی کلیک کنید.

یکی از مهمترین ویژگی های تمام قفل الکترونیکی ها این است که گزارش کاملی از تردد درون اتاق را مشخص میکنند. یعنس با توجه به کارتی که به مسافران داده میشود میتوان مشخص کرد که چه فردی در چه زمانی وارد اتاق شده است.

با استفاده از این قفل ها میتوان برای افراد مختلف مانند کارکنان هتل و مسافران دسترسی های مختلفی را تعیین کرد، این کار میتواند از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری نماید.

جدیدترین مدل های قفل کارتی امکانات ضد حریق دارند. که میتواند موجب آسایش خاطر مسافران و هتلداران شود.

قفل های الکترونیکی دارای یک ساعت داخلی هستند که با استفاده از آنها میتوان قفل را تنظیم کرد که در ساعت معینی قفل شود. و عبور و مرور در ساعت های خاصی جلوگیری نماید.

منبع:

https://ddlock.net/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%82%d9%81%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%87%d8%aa%d9%84/

 

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 2,714
  • بازدید کلی : 9,048